|
|
708 |
Tekst koji ćete čuti malo je duži i zato ima više novih riječi. Možda ga prilikom prvog slušanja nećete još sasvim dobro razumijeti. |
709 |
710 |
|||
U tekstu koji ste čuli inspektor Scott saslušava razbojnika koji je opljačkao banku, da bi saznao gdje je novac koji je nestao prilikom tog razbojničkog napada.
Razbojnik tvrdi da nema više ništa od tog novea: jedan dio pozajmio je nekom strancu kojem je bila potrebna pomoć, dio je poslao u Škotsku nekoj staroj dami, koja ne može da se pronađe, a ostatak mu je oduzeo neki čovjek
koji mu je u jednoj mračnoj ulici u East End-u prijetio pištoljem. |
711 |
The bank robber |
A man has robbed a bank. The police have caught the robber, but they don't know where the money is. Inspector Scott is questioning the robber. |
|
|
712 |
U br. 713 slušati ćete tekst još jedanput, sada sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što
točnije. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 713 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom broju. |
713 |
The bank robber |
A man has robbed a bank. The police have caught the robber, but they don't know where the money is. Inspector Scott is questioning the robber. |
|
|
714 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
715 |
Znate već da isto slovo u engleskom izgovaramo na najrazličitije načine. To naročito važi za slovo o
, koje u riječima izgovaramo drugačije u svakoj od ovih riječi: boss, both, mother, woman, do in once. |
716 |
|
717 |
U br. 718 čuti ćete tekst još jedanput, opet sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 718 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom
broju. |
718 |
The bank robber |
A man has robbed a bank. The police have caught the robber, but they don't know where the money is. Inspector Scott is questioning the robber. |
|
|
719 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
The bank robber |
A man has robbed a bank. The police have caught the robber, but they don't know where the money is. Inspector Scott is questioning the robber. |
|
|
720 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: |
|
|
721 |
U br. 722 čuti ćete dijelove lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako bi mogli da napišete ono što ste čuli. Kad
završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
722 |
723 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 6, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 722. |
724 |
Pregledajte sljedeća pitanja s who. . . to, (= kome?):. |
|
U br. 725 vježbati ćete (u 4 faze) pitanja s who. . . to na sljedeći način: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 725. Vježba nema primjera. |
725 |
726 |
U br. 727 vježbati ćete (u 4 faze) pitanja s which (= koji). |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
727 |
728 |
Za svakodnevni govorni jezik naročito su važni "upitni izrazi" kao: wasn't it? i don't you? koji se prevode sa "zar ne? " |
|
a. Bilo je pet stotina funti, zar ne? |
Pregledajte još jednom sva tri engleska primjera i pokušajte sami da utvrdite pravilo za oblikovanje "upitnih izraza". |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 729. Vježba nema primjera. |
729 |
730 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
Primjeri pokazuju da u slučaju kad je istaknuta osoba, ispred osobne zamjenice stavljamo him, her itd. riječ to. |
|
|
|
731 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. I sent a parcel to a friend up in Scotland. b. He's going to lend the money to his secretary. c.
We must show these instruments to the manager of the group. d. I'll have to tell all this to the people at the office. e. I want to give this piano to a friend of our family. f.
I'm not going to show this photo to any of my other friends.
|
732 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
733 |
(Pismena vježba) |
|
|
734 |
(Pismena vježba) |
|
|
735 |
Ako mislite da ste sve dijelove 26. lekcije dobro utvrdili, pređite na drugu lekciju iz ove nastavne jedinice. |
|||||
Kraj 26. lekcije.
|