|
|
678 |
Novi engleski tekst koji ćete čuti nije težak, jer nema mnogo novih riječi, ni teških oblika. To je svakodnevni telefonski razgovor, u kojem ćete naći nekoliko
važnih izraza i dopunjavati svoje znanje već poznatirn gramatičkim konstrukcijama. |
679 |
680 |
|||
Slušali ste telefonski razgovor između Dick-a koji iz ureda zove svoju ženu Ann: upravo je doznao da još istu večer mora odletjeti na nekoliko dana u Italiju. Ann
nije oduševljena time, jer su za tu večer pozvali goste, a sljedeći dan namjeravaju u kazalište. Ali, najviše je iznenadi to što je Dick moli da mu ona donese kofere na aerodrom, ali joj ta neobična molba ubrzo postaje
razumljiva: i ona će s Dick-om putovati u Rim. U subotu je Ann-in rođendan i put u Rim je rođendanski poklon. - Dakle, još ima muževa koji ne zaboravljaju rođendane svojih žena. |
681 |
The birthday present |
Dick is ringing up his wife Ann from the office. |
|
|
|
682 |
U br. 683 slušati ćete tekst još jedanput, sada sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što
točnije. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 683 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom broju. |
683 |
The birthday present |
Dick is ringing up his wife Ann from the office. |
|
|
|
684 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
685 |
U br. 686 opet ima nekoliko riječi čiji izgovor i naglasak nisu sasvim laki. Svaku riječ čuti ćete dva puta. I vi ju u stanci koja sljedi dva puta ponovite i
istovremcno gledajte u tekst kako se piše. |
686 |
|
|
687 |
U br. 688 čuti ćete tekst još jedanput, opet sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 688 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom
broju. |
688 |
The birthday present |
Dick is ringing up his wife Ann from the office. |
|
|
689 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
The birthday present |
Dick is ringing up his wife Ann from the office. |
|
|
690 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: |
|
|
691 |
U br. 692 čuti ćete dijelove lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako bi mogli da napišete ono što ste čuli. Kad
završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
692 |
693 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 6, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 692. |
694 |
Sljedeći primjeri pokazuju vam da trajno sadašnje vrijeme ne upotrebljavarno sarno za radnju koja je u tijeku kada se govori iIi piše (usporedi br. 273), već i za blisku budućnost. Trajno sadašnje vrijeme za budućnost upotrebljavamo sarno ako je u rečenici neki prilog za vrijeme kao: this evening, tonight, tomorrow, next Sunday ili when (kada) usporedi a. i b. ili ako se iz rečenog (iz konteksta) podrazumijeva da je u pitanju budućnost (usporedi c. i d.). |
|
U br. 695 vježbati ćete upotrebu trajnog sadašnjeg vremena za budućnost (u 4 faze) na sljedeći način: |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
695 |
696 |
Morati može da se izrazi s must ili s have to: |
|
Iza will uvijek stoji have to, nikada must: |
|
U br. 697 vježbati ćete rečenice s will have to, (u 4 faze). Čuti ćete prvi dio rečenice, a vi dodajte drugi dio prema primjeru: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 697. Vježba nema primjera. |
697 |
698 |
I za prošlost upotrebljavamo have to, a ne must: |
|
U br. 699 vježbati ćete (u 4 faze) i rečenice s had to na sljedeći način: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 699. Ni ovog puta vježba nema primjera. |
699 |
700 |
Isto kao must ni can ne možemo da kombiniramo s will. Ako hoćemo da izrazimo budućnost can zamijenimo s able to : |
|
U br. 701 vježbati ćete (u 4 faze) rečenice s won't be able to na sljedeći način: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 701. Ni ovog puta vježba nema primjera. |
701 |
702 |
I za prošlost upotrebljavamo able: |
|
U br. 703 vježbati ćete (u 4 faze) rečenice s was/were able to na sljedeći način: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 703. Vježba je opet bez primjera. |
703 |
704 |
(Pismena vježba) |
|
Promjenite sljedeće rečenice prema primjeru. |
|
|
|
705 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. Where did they arrest him? b. What do you drink? c. Who did she ask for the money? d.
Where did he die? e. Whose dictionary have you got? f. Who did they invite to supper? g. What can she play? h. Whose cigarettes are you smoking?
|
706 |
(Pismena vježba) |
|
|
707 |
Ako mislite da gradivo 25. lekcije zaista znate i da vam ponavljanje nije potrebno, pređite na posljednju nastavnu jedinicu programa. Kao i uvijek, poslušajte još
popratne tekstove uz slike u boji iz ove nastavne jedinice. Stanke iskoristite za ponavljanje skupina riječi. |
|
|
SLIKE |
|
|
Kensington Gardens, one of London's most beautiful parks |
Kraj 25. lekcije.
|