|
|
571 |
Novi engleski tekst koji ćete slušati u br. 572 skoro da nema novih riječi, ali ćete novim oblikom za prošlost koji
donosi tekst, obogatiti svoje izražajne mogućnosti. |
572 |
573 |
|||
U tckstu ste doznali kako je naš poznanik g. Watson podnio naporan dan u Londonu. Sve je teklo po programu: obuzdao je svoju želju – da vidi London, a i London je
ukrotio njega, jer g. Watson sada leži bolestan u krevetu. Po svoj prilici tako veliki grad kao što je London neće opet pokušati da razgledava sarno za jedan dan. U sljedećem broju je tekst koji ste čuli, napisan. Pozorno
ga pratite dok istovremeno još jednom slušate zvučni zapis |
574 |
The man who "did" London |
|||||||
Here we can see Mr Watson again. |
|||||||
575 |
|||||||
U br. 576 čuti ćete tekst još jedanput, sada sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što točnije.
Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 576 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 576 |
576 |
The man who "did" London |
||||
Here we can see Mr Watson again. |
577 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
578 |
U br. 579 čuti ćete tekst još jedanput, opet sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 579 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom
broju. |
579 |
The man who "did" London |
||
Here we can see Mr Watson again. |
580 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
|||
The man who "did" London |
|||
Here we can see Mr Watson again. |
581 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: (Vodite računa o sljedećem: od ove lekcije ćemo osim prošlog oblika navoditi i oblik nepravilnih glagola koji stoji iza have [usporedi br. 587]). |
|
|
582 |
U br. 583 čuti ćete dio ove lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako bi mogli da napišete ono što ste čuli. Kad
završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
583 |
584 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 4, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 583. |
585 |
U ovoj lekciji upoznali ste oblik koji nazivamo "have-oblik": |
|
Vodite računa o sljedećem: |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
586 |
587 |
Oblike nepravilnih glagola koji se upotrebljavaju iza have/has treba jednostavno naučiti, jer nema pravila (isto tako i prošli oblik, usporedi br. 507). Baš zato ih navodimo u riječniku. Neke ste već upoznali: |
|
U br. 588 vježbati ćete (u 4 faze) have-oblik pravilnih i nepravilnih glagola. (Vodite računa i o kratkim oblicima: 've, umjesto have , 's umjesto has): |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 588. Vježba nema primjera. |
588 |
589 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. Yes, they have. b. No, I haven't. c. Yes, he has. d. Yes, it has. e.
No, she hasn't. f. Yes, I have. g. No, they haven't. h. No, I haven't. i. Yes, he has. j. No, I haven't.
|
590 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. Haven't they invited the Taylors, too? b. Hasn't he done the East End, too? c.
Hasn't he flirted with Ann, too? d. Hasn't she asked her husband, too? e. Haven't they painted the tables, too? f. Hasn't he corrected Betty's mistakes, too? g. Haven't they been to New York, too?
h. Haven't they phoned the police, too? i. Hasn't she seen St Paul's Cathedral, too? j. Haven't they talked to the managing director, too? k. Hasn't she visited Australia, too?
|
591 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
592 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. What have you painted? b. Who have they invited? c. How many pints of bitter has he had? d.
Whose mistakes has she corrected? e. What have they had a look at? f. Who has she often helped? g. How many people have they invited? h. Whose son has she married? i. Who has she done it for?
|
593 |
(Pismena vježba) |
|
|
594 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
595 |
Poslušajte još i popratne tekstove uz slike u boji i ponavljajte pojedine skupine riječi koje čujete sa zvučnog zapisa. Zatim pozorno obradite posljednju četvrtinu
cjelokupnog programa. |
|
|
SLIKE |
|
|
Kraj 21. lekcije.
|