|
|
491 |
Novi engleski tekst koji ćete čuti u br. 492 sadrži priličan broj novih engleskih riječi i nepravilne glagolske oblike, tj. one kod kojih prošlo vrijeme ne
tvorimo pomoću nastavka -ed. Ali, biti će dovoljno veježbi da naučite lekciju. |
492 |
493 |
|||
Tekst koji ste slušali u bI. 492 kratka je anegdota iz života slavnog poljskog pijaniste Paderewskog: šetajući po engleskom gradiću stigao je do kuće iz koje je čuo
zvuke klavira. Zazvonio je i vrata mu je otvorila g-đica Smith, učiteljica klavira koja ga je odmah prepoznala i ljubazno pozvala da uđe. Slavni pijanist sjeo je za klavir uz damu i cijeli sat joj je pokazivao kako da
popravi svoje sviranje. Kad se Paderewski poslije nekoliko mjeseci vratio u gradić i došao do kuće g-đice Smith, primjetio je na kući izmjenjeni natpis na kojem je pisalo: učenica Paderewskog. Honorar za sat je g-đica
Smith povisila s 5 šilinga na 1 funtu. ─ Dok čitate ovu pričicu ne zaboravite da su od vremena kad je živio Paderewski (umro je 1941. god.) honorari mnogo viši i da su 15. veljače 1971. god. i Englezi prešli na
decimalni sustav: prije 15. veljače 1971. funta je imala 20 šilinga, a 1 šiling 12 penija. Sada funta ima 100 novih penija, kao što kuna ima 100 lipa, a šiling više ne postoji. |
494 |
The hand of the master |
|||||||
Paderewski, the famous pianist, once visited a small town in England. While he was out for a walk one afternoon, he heard a piano. He followed the sound and came to a house where a sign read: |
|||||||
He listened for a while. The young woman was trying to play one of |
|||||||
495 |
|||||||
U br. 496 slušati ćete tekst još jedanput, sada sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što
točnije. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 496 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 496. |
496 |
The hand of the master |
|||||
Paderewski, the famous pianist, once visited a small town in England. While he was out for a walk one afternoon, he heard a piano. He followed the sound and came to a house where a sign read: |
|||||
He listened for a while. The young woman was trying to play one of |
|||||
497 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
498 |
U br. 499 ima nekoliko riječi čiji je izgovor težak. Svaku riječ čuti ćete sa zvučnog zapisa dva puta. U stanci koja sljedi i vi je ponovite dva puta, a istovremeno
pratite i tekst kako se piše. |
499 |
|
|
500 |
U br. 501 slušati ćete tekst još jedanput, opet sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 501 (zvučni zapis), pratite i tekst br.
501. |
501 |
The hand of the master |
||
Paderewski, the famous pianist, once visited a small town in England. |
502 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
|||
The hand of the master |
|||
Paderewski, the famous pianist, once visited a small town in England. |
503 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: (Vodite računa: od ove lekcije u popisu ćemo uvijek navesti i prošli oblik nepravilnih glagola. Usporedi br. 507.) |
|
|
504 |
U br. 505 čuti ćete dio ove lekcije za diktat. Pojedine skupine riječi čuti ćete dva puta, zatim slijedi stanka, kako biste mogli da napišete ono što ste čuli. Kad
završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
505 |
506 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 6, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 505. |
507 |
Nepravilni glagoli po pravilu ne tvore prošle oblike s -ed, te svaki oblik moramo posebno naučiti. Baš zbog toga ćemo od ove lekcije uvijek za nepravilne
glagole u popisu izraza navoditi i prošli oblik. |
|
Vodite računa o tome da oba oblika glagola read pišemo jednako, ali ne izgovaramo: |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
508 |
509 |
U br. 510 vježbati ćete (u 4 faze) izmješano pravilne i nepravilne glagole. |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 510. Vježba nema primjera. |
510 |
511 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
512 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. They had lunch at a restaurant not far from his office. b. The man died in the street. c.
He talked to him at the Red Lion. d. She.typed the letters in the office. e. They watched television in the living room. f. He wanted to work in Mr Stewart's factory. g.
She phoned him at the factory. h. They robbed him in Jane Street. i. We talked about it in the train. j. He sat down in the living room. k. I read that in the Financial Times.
|
513 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
514 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. He heard the sports news yesterday evening. b. We listened to the radio all evening yesterday. c.
She was here once. d. They were at the Red Lion last night. e. He came here before he went on holiday. f. I read the Daily Mirror in the train this morning. g.
She played the nocturnes for me yesterday afternoon. h. He had lunch in town yesterday. i. She went to the doctor's yesterday morning. j. We invited them to lunch last Sunday.
|
515 |
(Pismena vježba) |
|
Odgovorite prema sljedećem primjeru: |
|
|
|
516 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
517 |
(Pismena vježba) |
|
|
518 |
Ako i za ovu lekciju mislite da vam ponavljanje nije više potrebno, poslušajte onda još popratne tekstove uz slike u boji sa stankama za ponavljanje. |
|
|
SLIKE |
|
|
"A pint of bitter, please" - the Cock and Lion pub in Wigmore Street |
Kraj 18. lekcije.
|