|
|
400 |
Obradili ste već pola od 12 nastavnih jedinica cjelokupnog programa i na taj način postali dosta spretni u upotrebi struktura i engleskih riječi. Ako i u buduće kao i
do sada obradite brižljivo i sljedećih 6 nastavnih jedinica, imati ćete zaokruženo (solidno) osnovno znanje engleskog jezika, koje ćete pri susretu s Ijudima koji govore engleski, posjeti zemalja u kojima se govori
engleski, u privatnom životu itd., korisno upotrebljavati. U praksi ćete to znanje moći relativno lako i da proširujete. Svakako ste kroz rad Engleski - Program za početnike uvidjeli da vrijeme koje ste proveli učeći
nije izgubljeno, jer ste već mnogo postigli. Intenzivno i sustavno ste vježbali da sIušate, govorite, čitate i pišete, jer svaki korak u učenju ima svoj cilj. Pomoću rješavanja zadataka koje ste čuli sa zvučnog zapisa
ili našli u knjizi, mogli ste da provjeravate svoj rad, odn. napredak. |
401 |
402 |
|||
Tekst koji ste čuli opet je razgovor. Bob traži namještenu sobu za svog prijatelja Tima i vodi razgovor s gazdaricom koja izdaje sobe. Ona se zanima za okolnosti i
osobne navike budućeg podstanara i po svemu izgleda da se stroga gazdarica zadovoljila većinom Bobovih odgovora. |
403 |
The ideal lodger? |
|||
Bob is trying to find a furnished room for his friend Tim. Here, a landlady is asking him some questions about his friend. |
|
|
404 |
U br. 405 čuti ćete tekst još jedanput, ali sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što točnije.
Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 405 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 405. |
405 |
The ideal lodger? |
Bob is trying to find a furnished room for his friend Tim. Here, a landlady is asking him some questions about his friend. |
|
|
406 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
407 |
Još ranije (u br. 153) upozorili smo vas na pravilan naglasak složenih riječi. Vidjeli ste da pri engleskim složenicama jednako naglašavamo oba dijela. I u br. 408
vježbati ćete izgovor složenica. Kod riječi u lijevom stupcu naglašen je samo prvi dio, a kod onih u desnom naglašena su oba dijela podjednako. U br. 408 čuti ćete zvučni zapis svake složenice dva puta. U stanci koja
slijedi i vi je ponovite dva puta, a u isto vrijeme gledajte tekst kako se piše |
408 |
|
|
409 |
U br. 410 slušati ćete tekst još jedanput, ovoga puta sa stankama za ponavljanje. lstovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 410 (zvučni zapis), pratite i tekst
br. 410. |
410 |
The ideal lodger? |
Bob is trying to find a furnished room for his friend Tim. Here, a landlady is asking him some questions about his friend. |
|
|
411 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
The ideal lodger? |
Bob is trying to find a furnished room for his friend Tim. Here, a landlady is asking him some questions about his friend. |
|
|
412 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: |
|
|
413 |
U br. 414 čuti ćete kratak sadržaj lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako biste mogli da napišete ono što ste čuli.
Kad završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
414 |
415 |
Sada usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 6, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 414. |
416 |
Novo u ovoj lekciji je: does, oblik glagola do. |
|
Does se uvijek upotrebljava umjesto do kada i drugi glagoli imaju –s oblik, naime s he, she, it i imenicama u jednini (usporedi br. 336 i 199). Donje tablice još jedanput prikazuju "do" i "does " oblike. |
|
|
U br. 417 vježbati ćete (u 4 faze) pitanja s does. |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
417 |
418 |
U br. 419 vježbati ćete (u 4 faze) odrečne rečenice s don't. |
|
Na početku vježbe čuti ćete još jedan primjer. |
419 |
420 |
U br. 421 vježbati ćete (u 4 faze) još pitanja s i bez do, does. |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 421. Vježba nema primjera. |
421 |
422 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
423 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. Yes, he does. b. No, he doesn't. c. No, he isn't. d. Yes, he does. e.
No, he doesn't. f. No, he hasn't. g. No, he doesn't. h. No, he doesn't. i. Yes, he is. j. No, he doesn't. k. Yes, he is. I. No, he doesn't. m. Yes, he can. n.
Yes, I do.
|
424 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
425 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. When does he have breakfast? b. When do his children have breakfast? c.
When does he leave the house? d. When do his children leave the house? e. When does he arrive at the office? f. When does he start work? g. When do his colleagues start work? h.
When does he go to lunch? i. When is he back at work?
|
426 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
427 |
(Pismena vježba) |
|
Prevedite: |
|
|
428 |
(Pismena vježba) |
|
Prevedite: |
|
|
429 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
430 |
Ako mislite da i gradivo 15. lekcije (br. 400 - 429) zaista dobro znate, pređite na |
|||||
Kraj 15. lekcije.
|