|
|
373 |
U tekstu koji ćete čuti u br. 374 upoznati ćete još i određene oblike s don't ( = do not). Opet će biti potrebno dosta vježbanja, naročito zbog velike razlike
između engleskih i hrvatskih odrečnih rečenica. Dok mi kažemo: Ne pušim, Englezi kažu: I don't smoke. |
374 |
375 |
|||
Tekst koji ste čuli u br. 374 razgovor je između John-a koji ima čir na želucu i njegovog liječnika koji bi želio da utvrdi što je uzrok tome. Nijedan od navedenih
uzroka nije pravi: John ne radi suviše, ne puši, ne pije ni alkohol ni suviše jaku kavu, ne jede na brzinu i ne leže suviše kasno. Na pitanje, da Ii ima briga, John odgovara sarno: "Da, moja žena uči da vazi."
Dakle, ima briga zbog žene, zaključuje liječnik. "Ne", odgovara John, "ne brinem se zbog žene, već zbog automobila." |
376 |
The cause |
John is at the doctor's., He has a stomach ulcer. The doctor is asking him some questions: |
|
|
377 |
U br. 378 čuti ćete tekst još jedanput sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što točnije.
Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 378 (zvučni zapis), pratite i tekst u istom broju. |
378 |
The cause |
John is at the doctor's., He has a stomach ulcer. The doctor is asking him some questions: |
|
|
379 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
380 |
U br. 381 čuti ćete tekst još jedanput sa stankama za ponavljanje. Dok radite vježbu za ponavljanje br. 381 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 381. |
381 |
The cause |
John is at the doctor's., He has a stomach ulcer. The doctor is asking him some questions: |
|
|
382 |
Sada prepišite niže napisani tekst i istovremeno mislite na izgovor i značenje engleskih riječi. |
The cause |
John is at the doctor's., He has a stomach ulcer. The doctor is asking him some questions: |
|
|
383 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: |
|
|
384 |
U br. 385 čuti ćete kratak sadržaj lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako biste mogli da napišete ono što ste čuli.
Kad završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
385 |
386 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 4, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 385. |
387 |
Pogledajte sada rečenice s don't (= do not) koje ste sreli u tekstu. |
|
Usporedite: |
|
|
U br. 388 vježbati ćete takove rečenice (u 4 faze). |
|
Vježba ima još jedan primjer. |
388 |
389 |
Vodite računa o tome da kao (i pri tvorbi pitanja) u odrečnim rečenicama tako i kod nekih glagola ne upotrebljavamo don't. |
|
U br.390 vježbati ćete (pomoću vježbe u 4 faze) miješane rečenice s don't i bez don't. |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 390. Vježba nema primjera. |
390 |
391 |
(Pismena vježba) |
|
Ni sada ne ćete pogriješiti ako upotrijebite don't kada je u rečenici have; ali, ako je u rečenici have got don't se ne upotrebljava. |
|
|
|
392 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. I speak English, but I don't speak French. b. I drink whisky, but I don't drink vodka. c.
I can type, but I can't write shorthand. d. I read newspapers, but I don't read books. e. I am worried, but I am not angry. f. I study the football results, but I don't study the sales figures. g.
I have the Daily Mirror, but I don't have the Financial Times. h. I've got a drink, but I haven't got a sandwich.
|
393 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
394 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. Why don't you drive a Ford, too? b. Why don't you go for a walk every afternoon, too? c.
Why don't you go shopping in the morning, too? d. Why don't you have lunch at a restaurant, too? e. Why haven't you got a dictionary, too? f. Why don't you help your wife, too? g.
Why don't you learn foreign languages, too? h. Why don't you like the house, too? i. Why don't you make your phone calls in the evening, too? j. Why don't you read an English newspaper, too? k.
Why aren't you happy here, too? I. Why don't you smoke American cigarettes, too? m. Why can't you speak French, too? n. Why don't you type your letters, too? o. Why don't you understand me, too?
p. Why can't you write shorthand, too?
|
395 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
396 |
(Pismena vježba) |
|
Upotrebite gornje oblike kada budete tvorili niže napisane rečenice. Potrudite se iako prijevod zaista nije sasvim lak. Provjeravajte svoj rad uspoređivanjem s odgovorima u ključu. Vježbajte dok vam ključ ne postane nepotreban. |
|
|
397 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
398 |
(Pismena vježba) |
|
|
399 |
Aka misIite da ste gradivo 14. lekcije (br. 373-398) zaista dobro savladaIi, pređite na sljedeću nastavnu jedinicu, 15. lekciju. U suprotnom, ponavljajte sve dotle dok
ne utvrdite sve ono što ne znate dobro. |
|
|
SLIKE |
|
|
Whitehall, the street where many of the main |
Kraj 14. lekcije.
|