|
|
210 |
Možda tekst koji ćete čuti u br. 211 nećete odmah razumjeti. Ipak mislimo da vam ova lekcija neće zadavati skoro nikakove poteskoće. |
211 |
212 |
|||
U tekstu koji ste čuli u br. 211, direktor kadrovske službe izvještava generalnog direktora o svom razgovoru sa Susan Taylor koja je zainteresirana za mjesto tajnice.
Ona nema odgovarajuće kvalifikacije: spora je daktilografkinja i stenografkinja, francuski zna malo, a njemački uopće ne zna. Ali je, naravno, vrlo zgodna. Upsrkos svemu izgleda da generalni direktor nema namjeru da je
primi. Kad je čuo da zna dobro da kuva kavu, kategorički odbija: "Ne možemo je primiti na to mjesto. Ja, naime, pijem čaj." U br. 213 je tekst koji ste čuli napisan. Pozorno ga pratite i istovremeno još jednom
slušajte zvučni zapis. |
213 |
A good secretary? |
|
|
214 |
U br. 215 čuti ćete engleski tekst još jedanput, ali ovoga puta sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, što
točnije ih ponovite. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br. 215 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 215. |
215 |
A good secretary? |
|
|
216 |
Niže je engleski tekst napisan još jednom s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih riječi, ili još bolje, rećenica. |
|
|
217 |
U br. 218 čuti ćete tekst još jedanput, opet sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok radite vježbu za ponavljanje br: 218 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 218.
|
218 |
A good secretary? |
The staff manager is in the managing director's office after an interview with Miss Susan Taylor. |
|
|
219 |
Sada prepišite niže napisani tekst i dok ga prepisujete mislite na izgovor i značenje riječi. |
A good secretary? |
The staff manager is in the managing director's office after an interview with Miss Susan Taylor. |
|
|
220 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg popisa: |
|
|
221 |
U br. 222 čuti ćete diktat koji je kratki sadržaj ove lekcije. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, zatim sljedi stanka, kako biste mogli da napišete ono što
ste čuli. Kad završite diktat, još jedanput ga poslušajte povezano, tj. bez stanki i interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
222 |
223 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 4, ponovite diktat, tj. još jedanput obradite zvučni zapis br. 222. |
224 |
U br. 225 vježbati ćete rečenice s can pomoću vježbe za ponavljanje (u 4 faze) ovako: |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 225. Vježba nema primjera. |
225 |
226 |
U br. 227 vježbati ćete rečenice s can't na isti način. |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 227. Ni ova vježba nema primjera. |
227 |
228 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
229 |
(Pismena vježba) Odgovorite: |
|
|
|
a. Yes, she can, if she's got a good dictionary. b. Yes, she can, if she's patient. c.
Yes, she is, if she can make tea. d. Yes, it is, if he isn't very hungry. e. Yes, you can, if your English is good enough.
|
230 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
231 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
232 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
233 |
(Pismena vježba) |
|
|
a. Can she write shorthand? b. Yes, she can write shorthand, if the dictation is slow enough. c.
Can she speak German? d. No, she can't (cannot) speak German. e. Can't she learn it? f. Yes, she can learn it. g. Can she write French? h.
Yes, she can write French, if she has (got) a good dictionary and if you are patient.
|
234 |
Ako mislite da ste gradivo 8. lekcije (br. 210--233) zaista dobro savladali, pređite na 9. lekciju. U protivnom, ponovite one dijelove 8. lekcije koje još ne znate sasvim dobro |
|||||
Kraj 8. lekcije.
|