|
|
85 |
Engleski tekst koji ćete čuti sa br. 86 nije sasvim lak. Nemojte da se uplašite! Na: kraju ćete i gradivo ove lekcije znati isto tako dobro kao i prethodno. |
86 |
87 |
Engleski tekst koji ste slušali u br. 86 govori o Bilovoj ženi, koja pri povratku s odmora nalazi sobu u velikom neredu. Njezin muž, koji je tu "gospodario“,
ostavio joj je kratku poruku: "Ja sam kod "Crvenog lava", tvoj Bi!." U br. 88 je tekst koji ste slušali, napisan. Pratite ga pozorno dok istovremeno slušate zvučni zapis. |
88 |
What a mess! |
|||
Bill's wife is back from her holiday. |
|
|
89 |
U br. 90 čuti ćete još jedanput isti tekst, sada sa stankama za ponavljanje. Pozorno slušajte pojedine skupine riječi i, u stanci koja sljedi, ponovite ih što
točnije. Istovremeno dok ponavljate vježbu br. 90 (zvučni zapis) pratite i tekst u istom broju |
90 |
What a mess! |
|||
Bill's wife is back from her holiday. |
|
|
91 |
Dalje je tekst napisan još jednom, ali s prijevodom, kako bi lakše zapamtili značenje engleskih rijeci, ili još bolje, rečenica. |
|
|
92 |
I vi ste sigurno, kao i svi drugi koji uče engleski, došli do spoznaja da sam pravopis nikako ne određuje izgovor. Nema jasnih, nedvosmislenih pravila koja bi pokazala
kako se koja skupina slova izgovara. Najpravilnije ćete postupiti ako izgovor.i pravopis vježbate od primjera do primjera, kao što ste i do sada radili. S vremenom ćete steći osjećaj za pravilan izgovor kod pojedinih
primjera. Vježba za izgovor u br. 93 pokazuje vam nekoliko odabranih primjera kako se izgovaraju neka slova ili skupine tih slova. Vježbati ćete i neke riječi čiji je izgovor teži. |
93 |
|
|
94 |
U br. 95 čuti ćete engleski tekst još jednom, ali sa stankama za ponavljanje. Istovremeno dok ponavljate vježbu br. 95 (zvučni zapis), pratite i tekst br. 95. |
95 |
What a mess! |
96 |
Sada prepišite donji tekst i istovremeno mislitc na izgovr i značenje rijeci. |
|
What a mess! |
97 |
Zapamtite nove engleske izraze pomoću sljedećeg spiska: |
|
|
98 |
U br. 99 čuti ćete kratki sadržaj ove lekcije za diktat. Svaku skupinu riječi čuti ćete dva puta, a zatim sljedi stanka, kako bi mogli da napišete ono što ste
čuli. Kad napišete tekst, poslušajte diktat još jednom povezano, tj. bez stanki i znakova interpunkcije. Za vrijeme diktata knjiga treba da bude zatvorena. |
99 |
100 |
Usporedite svoj rad s niže napisanim tekstom i ispravite greške. Ako ih imate više od 6, ponovite diktat, tj. obradite br. 99 ponovo sa zvučnim zapisom. |
101 |
Sljedeći primjeri govore kako se u engleskom jeziku tvori množina |
|
Pazite na to da se s u množini izgovara na dva načina: |
|
U br. 102 vježbati ćete izgovor s u množini pomoću suprotnih primjera. U svakom paru riječi treba da izgovorite prvo s
bezvučno (kao s) drugo zvučno (kao naše z). Engleski će spiker izgovoriti par riječi, a vi ga što točnije ponavljajte. Riječi su iz popisa 101. |
102 |
103 |
Primjetili ste da u engleskom jeziku množinu imenica tvorimo obično tako da im dodamo nastavak -- s. Ali ima mnogo imenica koje se u jednini završavaju na s ili sličan sibilant. Da bi i u tim riječima čuli s za množinu, dodajemo im u množini nastavak -- es, koje se izgovara - iz. |
|
U tu grupu spadaju i riječi kao što je npr. post office, jer je e na kraju takvih riječi nijemo i one se prema tome (u -izgovoru) završavaju na -
s. Izgovor ove skupine riječi vježbati ćete u br. 104, u jednini i množini. Engleski spiker izgovoriti će pojedine parove riječi koje vi ponavljajte. |
104 |
105 |
Uzmite u obzir sljedeću posebnost kod pisanja nastavka za množinu: |
|
- y uvijek postaje - ies (umjesto - ys), osim ako ispred - y stoje |
|
106 |
U br.107 ponavljati ćete množinu na sljedeći način: |
|
Na početku vježbe čuti ćete primjer. |
107 |
108 |
I u br.109 vježbati ćete množinu (u 4 faze). Ovog ćete puta imati odrečne rečenice s aren't (=are not). |
|
Vježba sa zvučnim zapisom ima još jedan primjer. |
109 |
110 |
Br. 111 je vježba za ponavljanje (u 4 faze) za utvrđivanje množine. |
|
__ Sada obradite zvučni zapis br. 111. Ovoga puta zvučni zapis nema primjera. |
111 |
112 |
Br.113 je opet vježba za ponavljanje. Postavljajte pitanja s whose ( = čiji, a, e), s izrazom čuđenja: |
|
Vježba počinje primjerom! |
113 |
114 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. His girl friend is on holiday. b. Her sandwich isn't fresh. c. Her mother is in New York. d.
His wife is back from her holiday. e. His son is in London. f. Her glass is empty. g. Her tea is wonderful.
|
115 |
(Pismena vježba) |
|
|
|
a. The dictionaries are here. b. The dictionaries are covered with cigarette ash. c.
The desk is covered with cigarette ash. d. This plate is covered with cigarette ash. e. This plate is broken. f. The glasses on the floor are broken. g. This ashtray is broken. h.
This ashtray is empty. i. The plates on the table are empty.
|
116 |
(Pismena vježba) |
|
|
a. Bill's wife is back from her holiday. b. What a mess! c.
There is (There's) a broken plate on the floor. d. There are empty glasses under the table. e. Bill's books are covered with cigarette ash. f. Whose shoe is that? g.
Where is (Where's) Bill? - He is (He' s) at the Red Lion.
|
117 |
Ako imate osjećaj da ste gradivo 4. lekcije (br. 85-116) zaista već dobro svladali, pređite na sljedeću nastavnu jedinicu - 5. lekciju. U suprotnom, ponovite one
dijelove 4. lekcije koje još ne znate sasvim dobro. Prije nego što ovu nastavnu jedinicu konačno zaključite, uključite zvučni zapis sa znakom SLIKE. U produžetku posljednje vježbe čuti ćete popratne tekstove uz slike
u boji (na sljedećim stranicama), sa stankama za ponavljanje. |
|
|
SLIKE |
|
|
|
|
|
|
The Clock Tower of the Houses of Parliament |
Kraj 4. lekcije.
|